March 16, 2012

Vi vet inte vad som väntar

I morgon kväll ska jag, Fredrik, Petter & Maria besöka en restaurang som heter Gastrologik.

En relativt nyöppnad restaurang i närheten av mitt jobb.

Vad som är så speciellt med detta ställe är att de inte har någon meny. Du väljer hur många rätter du vill ha 3 eller 6 st. Sen får du alltså det som köket bestämt sig för att servera just den kvällen.

Det är lite läskigt men samtidigt väldigt spännande. De ska vara mycket duktiga där.

De har ringt Petter för att kolla om vi har några allergier och eftersom vi inte har det är det fritt fram för köket att servera precis vad de känner för.

Mycket spännande.

Jag håller tummarna för att de inte serverar något av följande:
- Bläckfisk. Jag klarar inte av det i någon som helst form. Jag går nog ut om det kommer på min talrik.
- Ostron. Det är fruktansvärt överreklamerat. De som säger att de gillar det vill bara verka märkvärdiga och har aldrig ätit en riktigt god Pasta Carbonara. Sörja i saltvatten är precis vad det är.
- Fläskkött med en bred fettkant.

Recension kommer på söndag.

1 comment:

ksverklighet said...

hoppas du blev nöjd!