May 04, 2012

Dublin i bilder

Våra första stapplande steg på Irland!


 Stamps please!

Eftersom jag kände mig lite förkyld hade jag med mig Echinagard!
Den intogs på dubbeldeckaren in mot stan!

 Väl framme gick vi med bestämda steg mot FOREVER 21!

Snygg lugg - Emilie med kammen i högsta hugg!

Gröna vackra Irland.


Som är grönt av en anledning.
Shoppingpåsarna fick rädda frisyren när regnet kom. Pappskallar!

Favoritbaren The Temple Bar

Där The Cormac Duffy Band spelade underbar musik hela kvällen. Riktigt, riktigt duktiga!

Morgonen efter bjöd på Irländsk historia!

Fängelset

Precis som hemma på Hyper Island!

Så var det då dags för Guinness!

Sláinte! Skål på Irländska!



Rackarns vad gott!

...och glad blir man!

De söta kusinerna!

Emilie & jag!

Ännu en kväll på The Temple Bar. Där bjöd vi på lite Riverdance och en riktigt kul kväll!

LYCKA! Vi hann!

Tack tjejer för en helt fantastisk helg i Dublin! 

4 comments:

chris said...

jaha, hur sköter du ditt hår så det blir så fejnt då?

becka said...

Haha, var faktiskt riktigt arg på håret under hela resan till Dublin. Ok, det kändes väl bra på flyget dit.. sen kom regnet och gjorde det RAKT! Så om du tyckte det var fint så är det regn som är hemligheten.

Annars så tvättar jag håret högst en gång i veckan (jag duschar emellan.. :) Det är en näst intill en ritual... Använder Kerastase Cristalliste Bain Cristal Fine som är världens bästa schampo. Har aldrig haft något så ljuvligt i mitt hår tidigare! Tvättar man håret en gång i veckan så räcker en flaska riktigt, riktigt länge. Sen gör jag inpackning Redken Extreme Strength Builder Plus, fönar håret med Redken Extreme Anti-Snap Leave-In Protein.. lockar med plattång och sparyar Tigi Bed Head Masterpiece Hairspray.

Håller en vecka utan regn, med regn blir det platt men ser ändå ok ut!

Jag känner att jag skulle kunna skriva en bok...

Anonymous said...

The Cormac Duffy Band...Do you know the name of the guitarist?

becka said...

Hmm.. I think he's the one actually named Cormac Duffy!