November 09, 2012

Man måste i alla fall smaka

Det finns en rätt som de flesta tycker om men inte jag.

Och det är lasagne.

Jag vet inte vad det är som händer när dessa goa grejer som jag tycker om var för sig hamnar på varandra.

I min familj har vi inte ätit så mycket pasta, så mitt lasagnebesvär har bara ställt till med problem vid en handfull tillfällen.

Dels i skolmatsalen och dels vid ett annat tillfälle.

När jag skulle ensam äta lunch med Bosse Ringholm (han var finansminister och jag ung politiker, ha ha).

Lunchrestaurangen han valde hade EN dagens rätt.

Lasagne.

Försök att ha ett trevligt samtal och verka intellektuell när du är väldigt nervig och håller dessutom på att klökas av maten.

KUL.

Men! Ikväll ska jag göra egen lasagne. Min systers lasagne! Jag åt den hos henne en gång och den var jättegod. Det är mozzarella, spenat, creme fraiche osv.. Ingen blaskig tomathistoria här inte!

Så, lasagne kanske kommer att få en ny innebörd i mitt liv.

Återkommer i ärendet.

No comments: