November 18, 2012

Undrar hur det går för...

GUL?


Det var ju klockmärket alla skulle ha under en period på mellanstadiet.

Man kunde snurra på vredet kring klockan, ingen visste varför. Men det var coolt. Kände man sig rastlös och ofokuserad på lektionen kunde man alltid snurra på det.

Undrar hur det går för GUL idag?

Jag undrar också hur det går för STORM?

Det var ju nästa coola grej.



Notera att glaset på klockan sticker ut som en halv golfboll.

Häftigt.

Nu kanske ni undrar varför jag tar en promenad bland alla gamla klockor.

Jake 5 år ska få sin första klocka av mig i julklapp. Och den måste bli rätt.

Så GUL eller STORM, vad gillar kidsen idag?

1 comment:

Karro said...

Jaaa, de märkena kommer jag så väl ihåg. Jag älskar dina flashbacks till barndomsminnen :-).

Jag var inte så häftig att jag hade en GUL men en Storm hade jag allt. Oj vad stolt och glad jag var över den! Tror den fortfarande ligger i någon byrålåda för minnets skull.

Är spänd på vad det är som gäller nu så väntar på uppdatering om du lyckas finna ut det!
Kanske någon färgglad klocka i plast?! Känns som många har det.


PUSS