November 30, 2012

Snön den bara öser ner...

... och jag blir gladare och gladare för varje flinga!

Det är ju så himla härligt med snö!

Tänk, i måndags stod jag och var på bristningsgränsen med regn och blåst. Då tänkte jag som många andra: VARFÖR BOR JAG I DETTA LANDET?!

Jo, det gör jag för att mina föräldrar födde mig här. För att min familj, min kärlek och mina vänner finns här.

Jag planerade en flyttplan för oss alla men den har nu åkt i papperskorgen i samma stund som snön kom.

Jag vet exakt varför vi bor här. Eller varför jag bor här. Vi bor i ett land med alla fyra årstider, tre månader vardera! Det är ju helt exotiskt! Och alla årstider har sin charm!

December, januari och februari - VINTER
Mars, april, maj - VÅR
Juni, juli, augusti - SOMMAR
September, oktober, november - HÖST

Superbra ju!

Jag kan lova alla er kylhatare där ute att, solsken varje dag är ytterst tröttsamt. Att inte ha årstider är tröttsamt.

Om du känner att vintern inte är något för dig. Varför bor du då i ett av världens nordligaste länder? Om det inte är snö och kallt här, vart ska det då vara snö och kallt?

Kom igen! Nu njuter vi! För snart kommer den klibbiga sommaren igen...

No comments: