February 06, 2013

Några vita små piller

Min icke existerande aptit berodde inte på något annat än en överdriven produktion av någon magsyra.

Läkaren ville gärna ta lite blodvärden på mig också men det gick inte. Två sköterskor och sex nålar, inte en droppe blod.

Då sa sköterskan: Ja, du var då svårstucken! Har du ätit något idag?
Jag: Ehm, nej. Jag har inte ätit på en vecka och det är därför ni ska ta prover på mig.

Det blev alltså inga prover. Får bli ett nytt försök snart.

Och för att få bukt med det här har jag fått medicin utskriven. Ett piller tre gånger om dagen kommer bli min räddning.

Då min magsäck har "storleken av ett russin" så FÅR jag inte börja äta normalt direkt. Vilket känns skönt eftersom det GÅR inte. Jag mår alldeles för illa. 

Så, pyttelite mat (typ en vindruva) en gång i timmen är det som gäller till att börja med.

Men snart... snart blir det Skagen på Vetekatten igen.

No comments: