February 15, 2013

Pic or didn't happen!

I eftermiddag satte jag mig för att fixa naglarna.

Filade och putsade för fulla muggar tills jag börjar känna mig dåsig och kallsvettas.

Nästa jag minns är att jag tänker på Fredrik. Att han ska komma hem. Men det är inte läskigt, det är varmt och jag ligger på något luddigt och mysigt.

Undrar vad det kan vara? Vad har vi hemma som är luddigt och mysigt?

Köksmattan!


Jag har svimmat!

Tar mig upp på knä och faller ihop igen.

Vaknar till och jagar efter telefonen, ser knappt något.

Hittar Fredriks nummer och ringer. Säger något osammanhängande och han ber mig ringa 112.

Vilket jag gjorde. Fick prata med en underbar sköterska. Wow. Blir sugen på att ringa dit igen bara för att småprata lite. Hon uppehöll mig i 10 minuter tills jag var på benen igen.

Ringer mamma. Ringer Fredrik.

Äter lite och känner mig bättre.

Svimningen berodde på blodtrycksfall. Hade såklart inte ätit på hela dagen, knappt något alls de senaste dagarna.

Skärpning!

I morgon ska jag bjuda Marielle på middag, då ska det bannemej käkas igen!

No comments: