February 15, 2013

Vaccinera er!

Nu sitter jag återigen i väntrummet på världens bästa vårdcentral.

Denna gången är jag inte sjuk utan jag är här för att försöka motverka det. Jag ska vaccinera mig mot livmoderhalscancer!



Det är gratis för alla till och med 26 år! Så snälla vänner som inte fyllt 27 ännu, BOKA TID IDAG!

Även om du fyllt 27 tycker jag du ska boka tid ändå! 800 kronor per dos är det definitivt värt.

Vaccinet är verksam mot fyra olika virustyper som orsakar 70% av alla livmoderhalscancerfall. Dessutom skyddar det mot virusen som ligger bakom nio av tio kondylomfall och kan dessutom förebygga cellförändringar på livmoderhalsen!

Så, nu är ni duktiga flickor och bokar in en tid för vaccinering på ungdomsmottagning, gyn, vårdcentral eller vaccinationsklinik idag!

No comments: