October 27, 2008

DANGER! BEEP! BEEP!

Jag var hos Fredrik i helgen vilket var härligt! Men tillbaka i Ronneby skulle jag bara plocka upp min väska o sen åka hem.

Jag väntade o väntade o väntade, men ja! Självklart så ville min väska stanna kvar i Stockholm ett tag till. Så jag var i Ronneby och väskan i Stockholm. Men för att se det från den ljusa sidan så var vi ju båda i vilket fall på samma kontinent. Det en stor bedrift av SAS.

Jag har blivit av med min väska förr. När vi åkte första vändan till USA.

Jag hade packat två stora väskor. I den ena hade jag alla mina kläder och i den andra endast skor.

En väska dök upp.

Gissa vilken?

Jo, självklart satt jag i tusen gradig värme i LA och hade hundra par skor att välja mellan. -Lucky me!

Så nästa gång jag flyger ska jag ha på mig ALLA mina kläder och endast packa ner mina vätskor.

FÖR DE ÄR JU SÅ HIMLA FARLIGA.

Detta är en kapning! Jag har 200 ml Sunsilk shampoo!

AH! DANGER!! BEEP!! BEEP!!

Snälla, skjut mig.

Vad är det med dem egentligen? Det är säkert samma personer som har bestämt att flytväst är bra att ha i ett flygplan – vad hände med fallskärmen? Ja ja, bla bla bla. Jag vet vad du tänker. Ingen vet hur man använder en fallskräm, flytvästen ska man ha när man landat i vatten. Men seriöst, skulle planet störta så skulle jag bli paralyserad och glömma att det finns en flytväst under stolen, det kvittar hur många gånger jag hört det.

Så jag tycker att det är bättre att någon vettig människa lyckas hoppa ut i tid med fallskärm istället för flytväst.

2 comments:

Annelie Nilsson said...

Kanske borde ha en flytväst/fallskärm? en ny uppfinning du kan spinna vidare på.. :D

elin said...

du är söt min vän, :D