October 15, 2008

På allmän begäran...

...skall jag göra ett inlägg även idag.

Detta börjar likna en sjukjournal men måste uppdatera er om min dentala hälsa.

Snabb recap- igår var första tandläkarbesöket på ungefär tre år.

Tandläkaren tog som vanligt lite bilder och medan bilderna framkallades så gjorde hon en undersökning. Hon berömde mig för att jag hade borstat så fint och använder tandtråd regelbundet (bullshit, flossade rent frenetiskt timmarna innan besöket men det behöver hon inte veta).

Inga hål, inga problem.

MEN.

Sen kom bilderna fram.

Mina visdomständer är inte bara elaka, utan man skulle faktiskt kunna kalla de för antikrist. Så onda är de.

De växer inte vertikalt som tänder brukar göra..utan såklart horisontellt. Så de växer framåt och puttar på de andra tänderna och vill få dem att ge vika.

För att förklara för mig hur onda de verkligen är berättade tandläkaren att mina visdomständer är som små möss och tänderna bredvid är små ostar. Mössen äter alltså mina små ostar bit för bit och till slut så ger de väl upp och ramlar ut. Men det skall inte få hända!

En operation skall ske, operation rädda osten!

2 comments:

Anonymous said...

Ahhhhhhh aaaajjjjj!! Usch för att dra igång och dra ut ondingarna! Nu blir jag ju också nervöst för mina har slutat växa uppåt, tänk om de börjat växa horisontellt istället? =S Nicht gut.
Daddy fyller 50 bast i helgen fast ska fira i veckan som kommer. Vi är 22! De är lite otäckt att uttala 22, jag är inte van än.
Forever young.
PUSS PUSS SÖT

Anonymous said...

hahahaha, små möss som käkar ost. herregud, dessa tandläkare är så söta. kul att läsa här sötnos. puss dååååååna