October 05, 2008

Update!

Helgen gick mycket snabbt, hade behövt vara ledig någon dag till.
Men veckorna går lika snabbt de och snart är det jul. Annelie och jag började vårt julfirande förra veckan. Har lyssnat på julsånger, ätit pepparkakor hos syster och inhandlat lite pyssel. Det finns så otroligt mycket att göra i jultider så det räcker inte med att börja 1 dec. Ikea börjar sälja sitt julpynt i oktober och har Ikea börjat så får jag med börja!

Igår hade vi kalas för syster. Vilken släkt man har! OH MY! Släktkalas kan man tro är lite torra och att det mest handlar om att lämna paket – äta tårta – åka hem. Gärna tidigt så man hinner hem innan gokväll har börjat.

Men oh no, min släkt är en särskild art. Fegar inte för att dra fram gitarren och vägrar gå hem. När gitarren har gått runt x antal varv och varenda låt vi kan är spelad och tom någon börjar hitta på nya klämkäcka låtar i gryningen – då är det dags att börja sjunga på refrängen om jag säger så…he he.

Alla som inte tillhör släkten utan har kommit till lite senare på ett eller annat sätt måste tycka att vi är lite konstiga. Men när de har varit med några gånger och lärt sig låtarna som brukar komma upp så tror jag även de har mycket roligt. Fredrik har vant sig, men han var nog lite chockad första gångerna men igår hörde jag även honom klämma i till cotton fields eller var det cotton eye joe? ;)

Ska gå och lägga mig tidigt ikväll och samla energi till presentationen i morgon!

Ta hand om er… och God jul!

1 comment:

elin said...

sötbecka.
:D
god jul !