October 22, 2008

Miss secret agent.

Idag har jag gjort mitt allra första spaningsuppdrag!
Jag skulle köra hem från skolan men framför mig låg det en misstänkt rattfyllerist. Han vinglade från höger till vänster körde väldigt snabbt och väldigt sakta om vartannat. Riktigt skumt.

Så jag ringde 112, för första gången sen jag råkade ringa fel när jag var liten. När de bytte nummer från 90 000 så fick alla som hade 112 i början på sitt hemnummer såklart byta. Men det hade jag glömt så när jag skulle ringa en kompis så kom jag till SOS alarm. Jag blev livrädd för jag hade lärt mig att man absolut inte får ringa 112 om det inte är riktigt livsviktigt för annars skulle polisen komma och låsa in en i fängelse eller nåt ännu värre!

Men jag samlade mod och ringde 112.

Jag blev kopplad till polisen och jag berättade att jag hade en misstänkt rattfyllerist framför mig.

Polisen bad mig att följa efter honom!

Shit, mitt första spaningsuppdrag!

Jag följde såklart efter och rapporterade vart vi var och hur han körde.

De skickade efter en patrull som skulle stå framför oss och vänta.

Efter ett tag när de var på plats gav de mig klartecken att släppa honom.

YEY! Jag körde hem och var riktigt stolt. Men mitt i allt det här så har jag ändå lite dåligt samvete, tänk om han inte var full och jag skickat iväg en halv polisstyrka för ingenting?

Men, oavsett om han var full eller inte så var han en fara för sig själv och andra.

Vilken dag!

1 comment:

Anonymous said...

Men ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHH jag hade VERKLIGEN velat sitta med dig där i bilen, :D

BRA GJORT GUMMAN!! Förstå att du kan ha räddat liv :D

Kramisar från Mkt Stolt Jennie