February 16, 2010

Min första skola

Jajamän idag besökte jag min första skola här i sthlm. Över 2000 elever! Jag är verkligen helt slut nu!

Hälften av min trötthet beror på jobbet men den andra halvan är SL skyldiga för.

Jag skulle ta mig ut till den här skolan som ligger en bit ut men det gick lite halvdåligt. Stod och väntade på bussen som skulle ta mig till centralen men den kom aldrig. Så jag hoppade på en annan som tog mig till slussen så tänkte jag byta till tunnelbana där. (SL 1- Rebecka 0)

Men SÅKLART så hade det varit rökutveckling i tunnelbanan så det var fullt pådrag med brandbilar o grejer. (SL 2 - Rebecka 0)

När jag väl tagit mig till centralen skulle jag leta upp pendeltåget.

Jag har aldrig åkt pendel innan..i alla fall inte ensam. Så jag visste inte alls vad jag skulle ta vägen. Det var tusen spår med NOLL skyltar. Alla tågen var försenade - VÄXELFEL såklart. (SL 3 - Rebecka 0)

När jag väl satt på rätt tåg fick jag trängas med en narkoman som hade abstinens. Verkligen superstart på dagen. Satt där ENSAM med honom och tänkte för mig själv att jag ALDRIG skulle bosätta mig där ute. Det skulle ju aldrig gå att komma i tid till sitt jobb om SL skulle hålla på såhär varje dag!

Efter pendeln skulle jag hoppa på en buss. Självklart samma som druggien. Självklart var den försenad. ( SL 4- Rebecka 0)

No comments: