August 16, 2010

Är det inte löv på spåren så är det...

I lördags åkte jag tåg från Ronneby till Stockholm. Det skulle jag aldrig ha gjort..

Jag hade varit en snabbrunda hemma i Blekinge för att hälsa på småbarnen Jirle.

Tåget gled ner mot Skåne och strax innan Kristianstad kommer ett meddelande:

" Ja mina damer och herrar vi kommer nu att köra tåget med begränsad hastighet då vi fått meddelande att någon rör sig kring spåren"

Jaha? Vad ska man säga? Hann inte säga så mycket innan vi tvärnitade.

" Ja mina damer och herrar vi har nu fått stanna tåget då en kvinna lagt sig på spåret och vill inte gå där ifrån, vi kommer nu att tillkalla polis som kan föra bort henne från spåren"

Jaha? Vad säger man nu då? Där fick vi alltså stå och vänta på polis i 10 minuter. De förde bort henne och vi kunde fortsätta vår resa.

Nu kommer det enda komiska med hela den här dagen. DSB som kör sträckan jag åkte kom trots detta självmordsförsök endast ett par minuter sent till Hässleholm där jag skulle byta tåg.

SJ däremot, som körde den andra sträckan jag skulle åka kom 40 minuter för sent till Stockholm. Och detta var utan några större problem i vägen.. kanske ett löv eller två..

1 comment:

ksverklighet said...

trodde du skulle skriva att de väl kunde gjort henne en tjänst om det nu var det hon ville. om hon inte var bunden vid spåren för då låg hon inte där frivilligt. hmm... fast det är klart med lite med och rehab blir hon nog bra igen!
jäkla sj du!