August 24, 2010

Du skulle bara våga vara trevlig!

Igår när jag skulle träffa min bror över en lunch hände följande:

Jag hoppade på bussen och strax efter jag satt mig hör jag busschauffören mumla någonting.

Folk runtomkring mig säger: VA FAN ÄR DET HAN SÄGER?!

För när busschaufförer pratar så är det av tre olika anledningar:

1. Bussen har gått sönder
2. Vägen har gått sönder
3. Alla måste gå längre in i bussen så fler kommer fram

Så när vi hör detta mumlande blir alla sura direkt. Vad är det för fel den här gången?

En tant skriker på chauffören:
VI HÖÖÖR INTE VAD DU SÄGER!!!

Då harklar sig chauffören och säger följande:
Ja, ehm.. hej.. jag heter Martin.
Vi lämnade precis stureplan och denna bussen går mot Norrtull.
Jag ville bara önska er alla en riktigt trevlig dag.

Naawww...

No comments: