August 24, 2010

Lika som bär...

Den här historien är helt sann.

Jag och en ny på jobbet stod och pratade i köket. Jag sa att om du undrar varför jag kisar hela tiden så är det för att jag inte har några linser på mig.

Då berättade han följande sanna historia om sin vän:

När den här pojken var liten älskade han att hälsa på sin farmor. Farmor bodde långt ut i skogen och bilresan dit var lång.

Trots att vägen var lång satt pojken på helspänn hela resan för att se om han inte såg farmor någonstans.

Farmor brukade nämligen stå vid sitt hus vid vägen och vinka när de kom.

Efter backe upp och backe ner ser pojken sin farmor stå vid vägen. Överlycklig vevar han ner rutan och hänger sig ut ropandes: HEEEJ FAARMOOOR!! JAG HAR SAKNAT DIG!!

Föräldrarna tittade på varandra och beslöt sig för att boka en tid hos optikern åt sonen.

Pojken hade just ropat HEEEJ FAAARMOOORR till en GB-Gubbe utanför en mack.

Förutom vad det säger om pojkens syn så säger det även en hel del om vad hans farmor brukar ha på sig.

Kan tillägga att pojken som nu vuxit upp hjälper idag andra små barn med samma problem. Han har nämligen blivit optiker.

Lika som bär...

No comments: