August 23, 2010

PON WIN

Jag skulle precis boka en bil då vi ska åka ner på familjeträff i Småland i slutet av september.

Vi kan vi bara inte missa Bäckebo marknad.

Den marknaden har EN sevärdhet och det är transvestiten som säljer karameller. Det är inte varje dag vi får detta nöjet så vi måste ta oss ner.

För att vara ute i lite god tid bokade jag bil idag och Petter tipsade om ett "jättebra ställe" i Bromma. De kör ut bilen gratis och hämtar den med! Hur bra som helst.

Jag bokade, bestämde leveransadress och tänkte transa, nu är det bäst att du börjar koka karameller för här kommer vi!

Några minuter senare fick jag en bekräftelse, bilen är bokad men gratis leverans gäller endast om man bokar 4 dagar eller mer.

Jag skickade ett surt svar att vi faktiskt bokat innan och då var det leverans och jag undrade om det gick att avbeställa bilen.

Och som ni säkert redan vet så jobbar folk som allra bäst under hot.

Min telefon ringer och samtalet följer såhär:

- Hej. Jag fick ditt mail om bilen.
-Jahaa.. okej
- Känner du Petter Jirle?
- Ja..
- Är det din man?
- Nej det är min bror.
- Okej, vi fixa!
- Fixar vad?
- Vi lämnar bilen gratis. Går det bra kl 14?


WHAT?! VAD HÄNDE NU EGENTLIGEN?

Petter Världen 1-0

3 comments:

petteterte said...

Epic FaiL!

Frida said...

Haha, ibland gäller det att ha kontakter :P

Josefine said...

Tänk att jag handlade marknadsgodis av transan på Borgholms marknad! Transan brukade även dansa på STATT i Karlskrona för några år sen. En mycket trevlig transa förövrigt!