November 23, 2010

Julavslutning i fyran

Jag tänkte dela med mig av ett kärt minne från barndomen.

I fyran hade vi julavslutning i klassen. Då fick familjen komma och vi hade det mysigt. Min kära mamma hade avslutning med sin skolklass och min älskade pappa serverade julbord för fulla muggar, så min storasyster och storebror kom.

Förutom att fika och ha det mysigt skulle vi ha en tävling. Tävlingen gick ut på att klassen delades in i grupper med tre elever i varje. Varje grupp fick en uppgift och föräldrar och resten av klassen skulle gissa vem av dessa tre som klarade uppgiften bäst.

Jag, Fredrik och Fredrik var i en grupp. Föräldrar och elever skulle gissa vem av oss tre som kunde pricka en minut med närmast marginal.

Fröken startade klockan.. ett tusen ett, ett tusen två, ett tusen tre rullar på i mitt huvud... Fredrik 1 säger STOPP, Fredrik 2 säger STOPP.. jag fortsätter räkna... Jag måste vara ute på helt fel spår... en minut kan INTE vara så här länge... okej.. jag säger STOPP.

Fröken antecknar och frågar föräldrarna och resten - Vem valde ni?

FREDRIK!!!!!

Fröken fortsätter: Personen som vann tävlingen prickade in minuten med en sekunds skillnad var...

Rebecka

Jag, precis som alla andra bara gapade. VA?! JAG?!

Jag tittar på mina syskon och frågar: Vem satte ni?

DIG SÅKLART!

Jag var lyckligast på jorden. Det fanns två där inne som trodde på mig när inte ens jag gjorde det.

Mina kära syskon...

1 comment:

Emilia said...

Sötnos! Jag blir helt rörd. Vi har alltid trott på dig för vi vet att du är den bästa. Kan bara inte fatta hur du kan ha sånt minne:) puss syster yster