November 15, 2010

Monas avhopp

Måste bara säga några kommentarer om Mona.

Tro det eller ej, men hon är faktiskt otroligt rutinerad och en mycket kompetent politiker.
Tyvärr har hon inte tagit sig hela vägen hem till folket så det är faktiskt lika bra att hon har avgått.

Vad beror det på? Jag är en av de få som gillar Mona så jag har svårt att förstå vad det är som är så himla fel med henne.

Är det för att hon köpt Toblerone? Nej det tror jag inte. Det är fler politiker som köpt sex, åkt på mutresor, fått förtur till attraktiva lägenheter. Saker som är bra mycket värre än en bit choklad, även om det var en extra stor Toblerone som man bara kan köpa på flygplatser.

Är det för att hon är en äkta Stockholmare? Nej, det finns många nollåttor i Riksdagen.

Är det för att hon är kvinna? Kanske. Maria Vetterstrand är med kvinna men henne går det bättre för. Men hon är rätt bra manlig ändå...

3 comments:

Anonymous said...

HAHAHAHAHA- det var roligt skrivet om Maria :D!Jag gillar också Mona. Tror att det beror på att hon tyvärr fått bära hundhuvudet redan från början även från det egna partiet. Hängdes någon ut var det Mona - som vägrat sänka sig till pajkastning tillbaka.

OCH för att hon ser ut som en MaktKvinna vilket tagit henne skitlångt i USA men this is Sweden. Vi ska vara väääääna och försiktiga och lite lite riviga - då blir inte Gubbligan så rädda... nåt sånt!!

Har du nån tid klar än för Fredag? Hittade mysig Kinarestaurang vi kan prova om det blir efter 10 :) Annars - Same Old Same Old Fina fiket ;D

PUSS

ksverklighet said...

som du vet röstade jag inte på samma parti som du.

men paratade med min kära far som levat lite längre än mig. (han röstar som du..) men han sa en sak som jag tror kan stämma.

förr var nästan alla S. de har fått leda sverige länge och deras motto är väl i princip att "alla ska få det lika bra" (men på ett bra sätt inte som jag anser V ser det..)
och i och med att svenska folket fått det bättre över lag så förlorar S väljare. de som fått det "bättre" ser inte längre hur det gangnar dem att rösta S. så på sätt och vis har ju S fällt krokben på sig själva genom att uppfylla sin önskan...! knepigt.

så tror inte att det handlar om choklad och hoppas ej på att det är för att hon är kvinna - hon är som du säger en duktig politiker!

detta var bara en tanke.

becka said...

Ah, tror att det ligger mycket i det ni säger. Vad S behöver är förnyelse - bli lite mer 2000-tal och se till våra behov vi har i denna moderna tid.

Vad jag undrade egentligen var inte själva problemet med S utan problemet med Mona. Det är sån pajkastning mot henne som är helt absurd.

Fast det är kanske naturligt att ledaren för ett ålderdomligt parti får ta stryken ändå..