November 03, 2010

LONDON BABY

Första helgen ni december firar Fredrik och jag 6 år tillsammans. Det ska firas med en weekend till LONDON.

Som vanligt när jag ska göra något måste detta PLANERAS.

Därför har jag gjort en lista på måsten i London. Jag har aldrig varit där innan (räknas Heatrow?) så det är mycket som ska klaras av.

Måste nummer 1 (och jag tänker inte lämna London förrän jag gjort det!)
Är att gå över övergångstället vid Abbey Road som Beatles gjorde till omslaget på skivan med samma namn.

Måste nummer två:
Äta fish n chips på Georges Portobello Fish Bar. Jamie Olivers favoritställe!

Måste nummer tre:
Design Museum - Drawing Fashion utställning (http://www.visitlondon.com/events/detail/6917197)

Måste nummer fyra:
Köpa en karta med utvikbara sevärdheter, som i VÄNNER

Måste nummer fem:
Piccadilly Circus

Måste nummer sex:
Näst sist men absolut inte minst SHOPPING!

COS, Topshop, New Look, Uniqlo, Claire Aristides och Primark - har jag missat någon?

Måste nummer sju:
Köpa ett paraply.
Jag blir nästan besviken om det inte regnar. Tänker ta kort när jag går runt med paraply i London i vilket fall.

1 comment:

Peter Hagander said...

fika på starbucks får du inte glömma bort! :) när är det du kommer hit? (svara inte här för jag ser det säkert inte...)