February 19, 2011

Alla olika, alla lika?

Om jag ska beskriva mig med bara tre ord skulle jag säga:

- Omtänksam
- Rolig
- Strukturerad (Gillar att projektleda och skriva listor...)

Till min förvåning så skulle de flesta människor beskriva sig själv som:

- Omtänksam
- Snäll
- Rolig

Seriöst, om alla skulle vara så snälla och omtänksamma som de tror att de är så skulle inte världen se ut som den gör. Och speciellt roliga är tycker jag inte alla är heller!

Men så fick jag en kalldusch när jag insåg... tänk om det bara är jag som tycker att JAG är rolig. Precis som alla andra som tycker de är roliga som jag inte alls tycker är några skojare direkt.

Vilket uppvaknande.

1 comment:

Annelie Nilsson said...

En kompis till mig sa en bra sak om det där.. Hon hade frågat någon vad deras bästa egenskaper var och som du skrev, omtänksam, rolig och snäll.. Det bästa är hennes kommentar tillbaka; "Det där tar jag som hygienfaktorer..."