February 27, 2011

Melodifestivalen 2011

The Playtones - Jag vet inte om jag verkligen gillar den här låten för att de är från Ronneby/Kallinge eller om den verkligen är bra. Men Fredrik kallar den för dansig och han är helt opartisk och ointresserad. Luktar det vinst? Ja, banne mej!

Swingfly - När jag hör den här låten åker jag tillbaka till Tjejhelgen i Småland. Den var en av våra favoriter. Swingfly och Hilding funkar! Den kommer spelas en hel del. Men inget att skicka till Tyskland.

Sanna Nielsen - Låten är lite klassisk schlager och i min smak är inte det så dumt. MEN HUR SER HON UT? Varför kan ingen tuffa till henne? Kan hon inte få hjälp med kläderna? Jag är villig att erbjuda min hjälp helt gratis. Sanna, vi går och shoppar lite, rufsar till dig lite i håret och så kanske det här är något att ha ändå. För just nu ser du ut som en TANT!

Linda Bengtzing - Vad vore Melodifestivalen utan Linda B? Ja, bra mycket bättre skulle jag vilja säga. Men ja. Hon sjunger om sin man som faktiskt kan plocka ur en diskmaskin. Grattis till dig.

Eric Saade - Stop, don't say that it's impossible 'Cause I know it's possible -börjar låten. Redan när låten spelades för första gången i delfinalen sprang sötaste Jakob (3 år) runt som en tok! Det är MANBOY! MANBOY! Nej, det är inte manboy... men det låter likadant.

Nicke Borg - Helt sjukt att han gick hem i stugorna. Han ser ganska läskig ut. Men jag är glad att han är i final, han behövs där! Det kan bli lite väl sött med Linda B, Eric Saade, Sanna N och Danny. Låten är bra, men det luktar inte Tyskland om det.

Danny - Jag gillart! Jag gillar hela paketet! Låten, dansen - YES! Kann er deutsch sprechen?

Brolle - Hur säger man det egentligen? BrOlle? BrUlle? Kanske inte spelar så stor roll för er men det gör det för mig. Heter han BrUlle, då gillar jag det inte. Brulle låter som frulle och jag har aldrig varit något fan av det. Låten är väl inte så dum men HUR DANSAR HAN? Han kan inte hålla på så. Fredrik säger att han ser ut som Christer Pettersson. Lugnar han ner sig med axlarna i finalen och uttalar namnet med O kan det här vara rätt aktuellt ändå.

Det ska till två bidrag innan det är dags för final. Vilka det blir avgörs på lördag i Andra Chansen. Jag hoppas, hoppas, hoppas att det är Jenny Silver och Linda Pritchard som tar sig till Globen. Båda de låtarna ger mig rysningar på låren - och det betyder VINST I EUROVISION!

Jag älskar det här...

No comments: