February 07, 2011

Rätt ska va rätt

Jag vill börja med att göra en sak superklar. Jag tycker inte att barnporr är ok. Det är få saker på denna jord som är så förskräckliga som just det. Nu när det är sagt så kan jag börja med mina klurigheter...

Jo, jag vet inte om ni hört det men en man är anhållen för innehav av barnponografi när polisen fann sexuella manga teckningar som liknade barn på hans dator.

Är inte det lite konstigt?

Vilket barn har kommit till skada? Får man inte rita vad man vill och ha på sin privata dator?

Jag förstår att det skulle provocera om han satte upp bilderna nån stans eller visade dem offentligt. Men att ha bilder på nakna barn har funnits i alla tider...


















I mina ögon ser det här ut som barn som visar upp sig, klänger på varandra och är väldigt nakna.

Men det här är ju "konst" och inte teckningar som nån kines gjort.

No comments: