February 09, 2011

En fråga till musicquiz?

I lördags höll jag ett litet musicquiz för tjejerna, men jisses vad svårt det var för dem.

Vilket år spelades "När vi gräver guld i USA" var det EN person som kunde. Och det var min lättaste fråga.. Jisses!

OM, jag gör fler quiz så vet jag inte vad jag ska göra! Jag är förtvivlad!

För er som är lite intresserade av musik kan jag ge er lite kuriosa. Oskar Linnros har en låt som heter 25. Låten börjar: När jag var barn, talade jag såsom ett barn, mitt sinne var såsom ett barns, jag hade barnsliga tankar...

Texten från den låten är från första krointhierbrevet.. nu vet du det till nästa quiz!

2 comments:

Annelie Nilsson said...

nu måste jag faktist rätta dig, alla utom karro kunde den fråga :) haha!

men de sista frågorna var svåra :)

becka said...

Haha! Så det var inte så pass illa trots allt! :D