September 01, 2011

Och vad är tacken?

Idag åt jag lunch med min kära barndomsvän Karro på underbara Vetekatten.

Innan vi lämnade detta fina ställe köpte jag med mig en vetelängd.

Planen var att jag skulle bli väldigt omtyckt av folket på kontoret. Köpa mig lite jobbvänner helt enkelt.

Så jag skickade ut ett mail till alla 84 medlemmar:

"Jag råkade få med mig en vetelängd hit idag.
Den som vill fika får gärna göra mig sällskap i köket.

Först till kvarn... Vi ses vid 20 över!"

Kan detta mail misstolkas?

Kan det betyda: Kom och TA halva vetelängden med dig till ditt eget skrivbord och dela ut till dina kompisar utan att säga hej eller tack?

Jag vet inte vem du är för du är helt ny. Men jag är en långsint kvinna och glömmer aldrig.

1 comment:

ksverklighet said...

en långsint kvinna!!! underbara du..
ps. vi ska bo grannar med en kvinna som klipper av huvudet på sin syster (på fotografier... vi kommer bo grannar med systern också, den huvudlösa =)
så kanske du inte är så farlig ändå!!
men oj oj vad irriterande när folk är oförskämda!!