September 11, 2011

Språkpolisen är i tjänst!

Nu vet jag inte om jag bara är sådär löjligt petig igen eller om det faktiskt är så att jag har rätt.

Det gäller Idol.

När en person kommer in till juryn och de undrar:

Jaha, och vad ska du sjunga då?

Jag ska sjunga Flying without wings med Westlife.

Är det verkligen så? Är du helt säker på det?

Flying without wings.. MED Westlife?

Jag skulle bli mycket förvånad om det gamla pojkbandet kom och körde den istället för dig, eller ens tillsammans med dig.

Då är det väl ändå inte MED Westlife?

Mer rätt hade varit:

Jag ska sjunga Westlifes låt: Flying without wings

Eller..

Flying without wings av Westlife.

Men bara om det nu är så att det är Westlife själva som skrivit låten som Fredrik klokt påpekade.




2 comments:

Anonymous said...

LOOOOOOOOL!! Ska köpa dig en batong och poliskepa så kan du gå runt och banka folk i huvudet som språkar fel. Jag följer självklart efter och filmar :D och ropar Fy! Fy!

Peter Hagander said...

å jag som tyckte att hon som kom ut å sa att jurryn sa att hon var tondöd var kul... :)