September 11, 2011

Tio år senare

Som ni alla vet är det idag 10 år sedan terrorattackerna mot
World Trade Center 11 september 2001.

Jag tror att alla vi som är tillräckligt gamla för att minnas denna dagen aldrig kommer glömma vad vi gjorde just då.

Vad gjorde du den här dagen för tio år sedan?

Jag var 15 år och gick i åttan. Hade sen ett tag tillbaka vägrat äta kött. Jag ville inte heller dicka cola eller äta Mc Donalds. För de var Amerikanska företag. Hade fått för mig att de ville äga hela världen..

Den eftermiddagen var jag ensam hemma efter skolan och satte på TV:n. Säkert med förhoppningen att det skulle visas ett avsnitt Vänner.

Men det gjorde det inte.

På alla kanaler visades nyheter.

Eftersom det inte fanns några smarta telefoner som kunde ge mig nyheter snabbt satt jag snällt och lyssnade till TV4. Vad var det som hade hänt?

Jag höll precis på att lägga pusslet och trodde det var en hemsk olycka.

Då kom det andra planet.

Jag såg det live. Kunde inte koppla att det hände på riktigt just då.

10 år senare och det är fortfarande lika overkligt.


1 comment:

Anonymous said...

Jag satt i soffan och vek pyttesmå bebiskläder och klappade och pratade med den pyttelilla bebisen därinne och böt kanal just när olyckan skett- såg det första tornet ryka och sedan kom det andra planet. Overkligt är ordet. Ursh!