January 18, 2012

Fickorna fulla

Trots att det är väldigt snöfattigt här i Stockholm har det blivit riktigt halt.

Det är så himla dåligt sandat i den här stan att det är pinsamt.

Mina genvägar till jobbet blir snart genvägar till akuten!

Det hade varit riktigt illa att bryta någonting nu! Tio år för sent. För under högstadiet ville jag inget hellre än att bryta något. En arm eller ännu bättre - ett ben!

Då skulle man få kryckor och såklart en massa uppmärksamhet.

Men säkert tack vare allt mitt mjölkdrickande som barn vägrade mina ben och armar bryta sig! Inte ens lite! Så nu får det va.

För att undvika detta nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Känner mig för ung för broddar...

Men skulle man kunna ha lite vägsalt eller grus i fickorna och strö framför sig när man går?




No comments: