January 04, 2012

Ingvar!

Det är min tandläkare det.

Han fick sig ett besök idag.

Jag hade förberett mig så väl!

Aldrig har jag borstat, petat, gurglat och flossat under så lång tid som inför detta besök.

Jag tänkte bara hoppa upp i stolen och imponera. Jag skulle få så mycket beröm för mina tänder!

Så kom det inte.

Han bara petar, petar, petar.

Skölj!

Petar, petar.

Då var vi klara för idag, sa han.

Jaha. Var det allt?

Japp!

Inget mer?

Nej!

Bekräftelsevenen bara skrek: Hallå! Märkte du inte hur duktig jag har varit med tandtråden?

Mjaa.. Jo.. Vissa ställen var bättre än andra.

Aldrig är han nöjd den där. Men visst, det kanske är bra. Nu ligger jag i sängen med nyborstade tänder och ska banne mej visa honom nästa gång!



1 comment:

ksverklighet said...

ska höra av mig till honom och säga att du kan väl åtminstone få ett klistermärke om han inte kan säga att du har välskötta tänder...

min tandhyginist sa att ja karolina det där med tandtråd...
så nu har jag bara missat 5 kvällar sen jag var där i okt (toror jag) duktigt för att vara mig!! egenberöm är viktigt!!)!

kram