May 18, 2009

Helgen v. 20

Det finns väl ingen som har missat att det var final i Eurovision nu i helgen. Det gick inte alls som jag hade hoppats på.

Jag lyckades endast pricka in 3 av top 10. Min favorit Moldavien kom på en hedrande 15:e plats!

Ja, vad ska man säga om Norge. Jag är ingen Norge-älskare. Hade det varit något annat land i världen som haft den låten så hade den legat mycket bättre till hos mig.

Men men. Jag får väl svälja min stolthet och säga Grattis Norge.

Nu till lite vardagsekonomi.

För en månad sen började jag skriva upp alla mina utgifter för att se vart alla pengar tog vägen. Jag trodde att det kanske skulle finnas något mönster? Men nu har jag verkligen tröttnat! Det enda mönster jag kunde se var: att vi alla behöver mat.

Så igår gjorde jag och Fredrik vår allra första veckomatsedel och storhandling tillsammans! Om det inte behöver handlas för mycket i veckan så är det verkligen en lyckad affär!

När jag tröttnade på att föra kassabok började jag istället räkna ut hur mycket jag har att spendera varje dag. Det är kul att se resultatet av ett par dagars snålande, vilket ger en högre andel om dagen resten av månaden. :)

1 comment:

Anonymous said...

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!

Dollars alltså!?!?!?!

En miljonär på Tv sa att pengar gör en bara glad när man SPENDERAR DEM!!!!

En annan var bekymrad vad att göra av dem - för när han spenderarde dem i investeringar fick han bara MER TILBAKA!!!

Exakt i vilket universum är det synd om honom???

TACOPAJ ROCKAR!!!