May 15, 2009

Hora din Moldova! Och Top 10

Jajamän visst gick min favorit Moldavien vidare igår till finalen!

Jag lyckades pricka in 7 av 10 som gick till final.
Med det usla startfältet så måste det ses som rätt bra jobbat.

Här kommer min top 10 till finalen på lördag!

1. Moldavien ( Jag är verkligen helt såld på låten, dansen - allt!)
2. Litauen (Litauens Justin Timberlake)
3. Bosnien Herzegovina (Vänstervriden kamplåt när den är som bäst)
4. Island (Både jag och Islänningarna hoppas att hon inte går och vinner. Hur ska de betala kalaset för 2010 om det händer?!)
5. Sverige (Kom igen Europa! Gilla det här! Vi vill ha Eurovision 2010!)
6. Norge ( Ett steg efter storasyster Sverige såklart.)
7. Israel (Två sidor från krigets Israel möts i en underbar ballad. THERE MUST BE ANOTHER WAAAAY!)
8. Finland (Låter som en rappande E-Type. Men refrängen sitter!)
9. Albanien
(Den vackraste rösten jag hört. Jag är såld!)
10. Portugal (Söt!)

Årets surpirse (NOT): Frankrike. De skickar en fransk låt på franska med en rökskadad fransyska som låter fransk.
Årets surpirse (NOT #2): Englands bidrag suger.
Årets bästa förändring: Rysslands bidrag sjunger på ryska. Då kommer i alla fall ryssarna att förstå vad de sjunger för engelskan fungerar verkligen INTE.
Årets "kommer det att hända?" Kommer Dita von Teese att uppträda tillsammans med Tyskland på lördag?!

NU KÖR VI!

1 comment:

Anonymous said...

jag är alban, jag är alban, jag är alban. :D