September 24, 2009

Låt mig få vara nöjd

Nöjd.

Är ett ord jag har brottats med ikväll.

Jag är ofta nöjd. Jag älskar att vara nöjd.
Mitt mål med livet är inte att söka och fokusera på problem. Livet är för kort för det, jag lever mitt liv med att vara tillfreds och nöjd med mig själv och allt jag tar för mig.

När jag kämpat, gjort något bra och lyckats leverera är jag nöjd.

Med det här menar jag inte att jag saknar viljan och strävan efter att bli bättre men det förändrar inte min syn på ordet nöjd.

Är du aldrig nöjd och söker fel överallt blir du aldrig tillfredsställd och jag tror inte att du orkar mycket längre.

Nöjd betyder att vara tillfreds, tillfredsställd, belåten och tacksam. Är det fula ord?

Är det fult att genomföra ett projekt och känna sig belåten, tillfredsställd eller tillfreds? Många skulle nog svara nej, det är inget fel med det.

Men att vara nöjd. Det är fult.

Jag har fått feedback i skolan att jag inte skall vara så nöjd. Vad är det för fel med att vara nöjd?

Säger du att jag inte utvecklas?
Säger du att jag inte går på djupet i mina arbeten?
Säger du att jag inte får nöjda kunder och fantastisk feedback?

Säger du det - så har du fel.

Jag gör allt det där.

OCH JAG ÄR NÖJD MED DET!

4 comments:

Anonymous said...

Men va?!?! Tänk att du alltid råkar ut för sånt där skumt!! Inte vara så nöjd?? det är det %&¤"¤#"&%¤ jag har hört på länge!! Om vi alla strävade efter att vara mer som du skulle det för det första inte finnas krig eller nån slags förnedring ( misshandel, våldtäkt, pedofili m.m)

Nä, jag kan komma och ge en gammeldags rallarsving på dens haka som gav det där urdumma feedbacken, så har de verkligen något att vara ONÖJDA över= hakan sticker svullet ut 1 dec från ansiktet!

...inte så nöjd va?!

KRAMAR!!!!!

Anonymous said...

Hjärtat! Var nöjd och stolt för den du är och för det du gör! Du är bäst! Jakob o jag har precis läst ditt inlägg... Han ser din bild på sidan o säger: Becka söt kama:)... Lev på det! Puss

Jossan said...

Klart du ska vara nöjd Becka! Det gillar jag. :) Kram från Jossan i klassen!

Jossan said...

Klart du ska vara nöjd Becka! Det gillar jag. :) Kram från Jossan i klassen!