September 21, 2009

Procentpartiet

Jag har en nyhet.

En nyhet som kommer att förändra allting - för all framtid!

Jag ska starta mitt eget parti.

Jag välkomnar er nu till...

PROCENTPARTIET!

Jag skall bli grundaren för den allra senaste samhällsformen.

Samhället heter Procentsamhället och är i mina ögon det ultimata samhället.

I procentsamhället kan du.. ja just det DU.. leva jämställt med dina medmänniskor.

Procentsamhället bygger på en liten, men mycket viktig detalj.

I Procentsamhället kostar allting i procent. Skit i kronor, dollar, pund och dedära eurosen!

I Procentsamhället kan till exempel en stol kosta 1%.

EN PROCENT AV VAD DU TJÄNAR.

Så oavsett hur mycket du tjänar så kostar stolen fortfarande 1%.

Så då har vi helt plötsligt tagit död på det där fjanteriet med att tjäna mycket pengar! Du kan jobba med precis vad du vill.. för allting kostar lika mycket procentuellt.

HURRA HURRA HURRA!

När vi ändå håller på tar vi bort de där kungahuset och gör mig till PRESIDENT!

VILKA ÄR MED MIG?


Procentpartiet, för allas bästa...

3 comments:

Frankie said...

Du har min röst!

Anonymous said...

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!!! Du är ett Politiskt Geni!!

elin said...

you have my vote !