September 27, 2009

Sista dansen

Flyget var idag försenat med nästan en timma så allt jag hade tänkt göra under flygningen hann jag göra innan vi ens kom upp i luften.

Så jag fick leta igenom stolsfickan och hittade där Scanorama.

Förövrigt en rätt trist tidning men i slutet fastnade jag för en artikel med en business man. Snubben flög som mest 400 h på ett år - lika mycket som en heltidsarbetande pilot flög på den tiden.

De pratade på om flyg hit o dit men sista frågan till honom var om han inte råkat ut för några kulturkrockar under alla dessa resor världen över?

Han berättade om ett besök i Japan där han hade precis avslutat en måltid med nån högt uppsatt person.

Tallrikarna hade precis dukats av när japanen ställer sig upp och frågar om de skulle ta och dansa nu?

Dansa? Här? Varför då?

Men, jag har hört att ni svenskar alltid avslutar en måltid med att dansa.

Enda gången när jag dansar efter jag ätit är när jag måste brista ut i en salami-brie dans på café 60 med jennie

1 comment:

Anonymous said...

HAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHHA!!!! Underbart!! Jaaa du SalamiBriedansen är GRYM!!! Själv förärade jag mitt Kaffe en rejäl svängom i köket idag :D var helt svettig efteråt men man BLIR faktiskt mycket gladare av att shakea lös!! Och jag ska defentitivt dansa mitt namn. Och VISA DEN TILL DEJ BABE!! PÖSS!