October 15, 2009

Men, jag trodde det var ett skämt!

Okej att jag kanske är väldigt sen nu.

Men det var ju tydligen helt sant att Obama vann Nobels fredspris 2009.

Vad är det för skämt?

Jag började seriöst skratta när jag hörde det på P3 i veckan, trodde de va sådär roliga som P3 brukar vara. Jag kunde inte tro att det var sant.. snälla säg att det inte är sant. Det är ju det löjligaste jag har hört på mycket, mycket länge!

Vad har han gjort?!

Han har ännu inte uppfyllt sina vallöften när det gäller Irak.

Han leder en nation i TVÅ KRIG!

Nu skickas det ännu fler trupper till Afghanistan! Har fått för mig att dagen efter han fick priset tog han beslutet att skicka 13.000 soldater till.

Det är som att säga till det afghanska folket att de som dödar dem får fredspris.

Obama har varit president i 9 månader, han blev tillsatt som president 20 jan 2009.

Sista dagen för nominering till fredspriset är 1 feb 2009.

Det gav honom alltså 11 dagar att "vinna" fredspriset.


Jag har definitivt tappat förtroendet för den norska delen av Nobelkommittén.
Ja, jag tänker lägga denna skulden på dem. Det känns faktiskt mycket bättre så.

Nobelkommittén består av ett gäng norska fjäskande fjantar!

Men visst, det är väl rätt "modernt" att gilla Obama. Det skapar verkligen en diskussion. Och ja, han har goda avsikter och är det bästa som kommit från USA på många år. Sjukvårdsreformen är verkligen ett otroligt stort framsteg.

Men, fredspris? Kom igen!

Har Obama verkligen tid att åka till Norge o plocka upp sitt förbaskade pris?

Han borde stanna kvar i vita huset och räkna sina soldater... det lär ta ett bra tag.

1 comment:

ksverklighet said...

tyckte också det var lite märkligt... om han lyckas ser jag gärna att han fått det efter - usa har väl aldrig varit i fred en längre tid? men nu är de med i två krig - kliar mig i huvudet...