October 07, 2009

Processveckor

Ja som ni ha märkt har det inte varit nån större aktivitet här på bloggen den senaste tiden.

Det finns en förklaring till det.

Denna och förra veckan har vi så kallade processveckor med klassen.

Processveckorna är mycket svåra att förklara men kortfattat kan man säga att vi i klassen sitter i en ring och pratar känslor, behov, personlig utveckling osv. Självklart hamnar vi i diskussioner angående mål och syfte så där sitter vi hela dagarna mellan 09-21.

Varför gör vi nu detta? Målet är att vi skall utvecklas som grupp, ledare och medarbetare. Riktigt tuffa veckor.

Jag är så inne i det här tänket att jag har börjat UGL:a min omgivning.. nu senast min mamma.

Men efter dagen igår var jag jättefrustrerad. Jag pendlade mellan alla känslor en människa kan ha. Sen strax innan klockan slog 21 och vi skulle bege oss hem rann det över och det hela slutade med ett riktigt psykbryt från min sida. Ganska komiskt nu i efterhand.

Efter allt det här var jag väldigt utmattad. Men innan det var dags för sängen åkte jag förbi min kära syster för gratulera henne på födelsedagen.

Efter det grävde jag ner mig i sängen men tyvärr vaknade jag idag på helt fel sida. Jag kom till skolan med "Fuck this" attityd. Jag skiter i allt! Låt de andra få sin vilja fram, jag orkar inte kämpa i motvind mera!

Men på någon vänster så lyckades de fantastiska individerna i min klass att lyfta mig. Ända från botten till toppen.

Tusen tack underbara klass för all feedback och stöttning.

Jag ser fram emot morgondagen...

3 comments:

Frida said...

Åh, blir nästan avundsjuk. Det var grymt jobbigt stundvis medan processveckorna pågick, men nu efteråt mins jag alla de härliga stunderna och den otroliga sammanhållningen vi hade efteråt :)

Men får ni åka hem emellan? Vi bodde på en kursgård ute i skogen utan internet, mobilteckning eller nånting, umgicks med varandra dygnet runt förutom på helgen när vi fick åka hem.

Jag hoppas du lär dig massor! Ta vara på alla tankar som kommer fram efter de här veckorna!

Kramar

Anonymous said...

YEAH!!!! Du är urduktig och vad härligt att klassen kunde hjälpa till sen!

peddeapan said...

mobilteckning = *.jpg ?