October 21, 2009

Min nästa karriär

Blir definitivt inom bilbranschen. Definitivt!

Har ett par nya affärsidéer jag tänkte prova på er...

1. Värme i ratten. När jag kör till skolan på morgonen nu så dör mina händer. Ratten är sååå kall. Lite värme där precis som stolsvärmen hade varit perfekt. Skulle även kunna finnas en svalkande effekt.. tänk svart läderratt under en varm sommardag. Det var första.

2. Transitions vindruta. Varje dag står solen rätt in i bilen och varje dag är mitt solskydd jag fäller ner alltid en centimeter för kort. Så, varför inte en vindruta som anpassar sig efter ljusstyrkan. Asbra tycker jag själv.

3. 3G uppkoppling i bilen. Istället för att lyssna på det som är på radion just nu, varför inte kunna lyssna på pod-sändningar eller varför inte spotify direkt i bilen. Det är inte klokt att det inte finns redan.

4. Köra i sidled. Någonstans i Japan tror jag att de har gjort ett försökt till detta. Men det är så grymt så jag nämner det ändå. Tänk att kunna köra bilen i sidled! Tänk hur lätt det hade varit att fickparkera då! Bara kör och ställer dig parallellt med parkeringsrutan och vrid om däcken och kör rätt in i rutan.. skitenkelt!

Så, det var ett smakprov!

Vad tycker ni?

4 comments:

roadtrip javisst! said...

Jag är såld på köra bilen i sidled!!!! även rattvärmaren har du minst en köpare till på här =)


PUSS

ksverklighet said...

du är nog anlitad på en gång - jag gillar volvo så sök där!

Anonymous said...

Jag har förvisso inte körkort, men det låter skitbra! Good thinking - better cars... ;P

Anonymous said...

Tyvärr är ju allt det där redan uppfunnet, så du får nog hitta på nåt nytt:)