October 22, 2009

Yoga

Ja, då var jag hemma efter över 1 1/2 timmas yoga.

Jag orkar knappt lyfta armarna och skiva nu men det hände så roliga saker så jag måste.

Vi tar det från början:

Jag och Caroline åkte till Karlshamn ikväll för att gå på RIKTIG yoga. Inte sån på gymmet utan hos en riktig YOGI (haha, jag vet! yogi är roligt..och gott..)

Det var lite komplicerat att hitta för i samma hus var det konstateljé, CIRKUS, karate och yoga. Nu i efterhand låter inte cirkuskursen så himla dum faktiskt.

Vi kommer in och hälsar på YOGIN, en tjej 30 + , från Tyskland såklart. Vilket betyder att vi inte förstod hälften av vad hon sa. Tänk att drottningen bott i Sverige i över 30 år och pratar illa, denna tjejen kan inte ha varit här mer än ett par veckor om man jämför. Men, ja .. det hör inte riktigt hit.

Så, då börjar vi med de gamla vanliga hundar, fiskar, kobror och krokodiler...

Men när jag stod där i hunden kommer hon fram och viskar:

MMMmmmmmm sscchheexxiigggtt!

Ehm, tack? Det kändes lite obehagligt faktiskt.

YOGIN pratar hela tiden om andningen och att slappna av i övningarna. Vissa slappnar av bättre än andra.. om jag säger så...

För där inne var det KNÄPPTYST och det enda som hördes var andningarna från oss knappt 10 personer som var där inne.

SEN HELT PLÖTSLIGT.. vid en utandning såklart dånar det:

PPPPRRRRUUUUUTTTT!! Någon i salen lägger av en rejäl brakare!


Alla andra fortsatte vara tysta men jag kunde bara inte sluta skratta. Jag bet mig så hårt i läppen att det nästan började blöda.. vågade absolut inte titta på Caroline för då hade jag verkligen börjat gapskratta.

Sen, efter allt det här och jag nästan börjat lugna ner mig igen börjar alla göra OOOOHHHMMMM- ljud.

Haha! Det var så hemskt! Jag kände hur skrattet bara bubblade inom mig och ville UT!!

Så, nu har Caroline och jag bestämt att vi ska göra Yoga hemma istället... eller börja på cirkus.. har inte riktigt bestämt mig.

2 comments:

ksverklighet said...

riktigt kul, förstår att du skrattade - med kanske var det några då som trodde att det var du! har du tänkt på det?!

puss och kram

Anonymous said...

hahahhaha jag gapskrattar:)

Nu har jag tagit lunchen till att läsa dina senaste inlägg och det förhöjde dagen!

Puss syster yster