May 31, 2010

Helt rätt Kitty!

Läste precis en krönika av Kitty Jutbring. (http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/kittyjutbring/article7215909.ab)

Hon har helt rätt.

Vi som inte vill ha kungahus borde med all rätt få "skriva ut" oss precis som man kan göra med kyrkan.

Jag anser inte att ett kungahus tillhör demokratin, kan jag inte få gå ur då?

Nej, nej.

Jag måste betala, visst det är väl 13 kronor per år men kan jag välja att gå ur kyrkan så kan jag väl välja att gå ur kungahuset?

Sveriges religion är kristendom precis som Sveriges stadsskick är monarki.

Kungahuset går emot min ideologi precis som kristendom kan gå emot andra svenskars religion.

Kan man slippa stödja det ena så kan jag väl få slippa att stödja det andra?

Ge mig blanketten!

I annat fall borde Kungahuset vara självförsörjande. De kan väl ta kollekt?

No comments: