May 17, 2010

Min blogg

När jag började på Hyper hatade jag bloggar. Tyckte att det var fjantigt och tråkigt. Läste inte en enda.. möjligtvis Perez Hiltons.

Sen en dag precis i början av min Hypertid "tvingade" de oss att börja blogga.

Den dagen föddes Becka the Blogger.

Namnet är hemskt... men nu är det för sent att byta.

Tanken med bloggen var att jag skulle skriva om skolan att jag skulle kunna backa tillbaka i min blogg nu i efterhand och se hur mycket jag utvecklats.

Lite best of citat från mina alldra första inlägg September 2008:

"Okej, nu är det officiellt- becka the blogger är numera känd som becka the haxxxor. Efter en veckas intensivt html:ande. Html är kul faktiskt. Skulle vilja vara grym på det nu med en gång och fatta vad det är jag gör."

"Jag bara måste nämna Sara lite snabbt. Minns tyvärr inte hennes efternamn men henne hade jag tillsammans med min grupp i modul 2 process follow-up. Hon visade oss en cirkel med olika personlighetstyper och jag kände mig verkligen träffad. Hon sa att man inte kan vara hela cirkeln, alla har sin egen kombination och mina brister har jag till fördel för mina tillgångar. Man kan inte vara allt. Jag kan bara vara jag. Och det räcker! "

"Idag har jag gjort mitt allra första spaningsuppdrag!
Jag skulle köra hem från skolan men framför mig låg det en misstänkt rattfyllerist. Han vinglade från höger till vänster körde väldigt snabbt och väldigt sakta om vartannat. Riktigt skumt."

"Snabb recap- igår var första tandläkarbesöket på ungefär tre år.

Tandläkaren tog som vanligt lite bilder och medan bilderna framkallades så gjorde hon en undersökning. Hon berömde mig för att jag hade borstat så fint och använder tandtråd regelbundet (bullshit, flossade rent frenetiskt timmarna innan besöket men det behöver hon inte veta).

Inga hål, inga problem.

MEN.

Sen kom bilderna fram.

Mina visdomständer är inte bara elaka, utan man skulle faktiskt kunna kalla de för antikrist. Så onda är de.

De växer inte vertikalt som tänder brukar göra..utan såklart horisontellt. Så de växer framåt och puttar på de andra tänderna och vill få dem att ge vika."

Som ni ser tog det inte många inlägg innan bloggen började gå från Hyper Island och min utveckling där .. fram till att den handlar om mig, vad jag gör, mina tandläkarbesök och saker jag inte tycker om.

I den fina presentationen om mig på examen handlade mycket om min blogg. Becka the Blogger är en stor del av mig och jag är glad att så många hänger på!

Nu när jag slutat på Hyper så kommer bloggen fortsätta.. fortsätta att vara rolig, kritisk och lite elak - Precis som jag!

2 comments:

Anonymous said...

HAHAHAHAHA HEJJA!!! Nå, fika på fredag?? PÖSS!!!

Anonymous said...

håller med ms diva dragon.. fortsätt med att skriva!! !
puss puss
/karolina