March 26, 2013

Pyssel och våfflor

Igår var det dags för ännu en mysig tjejkväll!

Vi möttes upp på Pärlshopen i Sturegallerian och skulle köpa material till att göra egna smycken.


Det tog lång tid och jag blev alldeles snurrig av alla pärlor och färgade band.





Efter lite motvillig hjälp av tjejen i kassan blev vi klara och åkte hem till Sara.

Där väntade våfflor och tjejsnack.





Efter ett par timmar kom vi på att vi glömt pysslet och om det skulle bli några smycken gjorda så var det nog dags att sätta igång.

Själva metallpysslet var roligt men dessa snören!!!

Påbörjade säkert tre olika projekt med rosa band men jag måste ha koncentrationssvårigheter för det där gick bara inte. När Karro tittade vad jag gjorde blev det rätt men så fort hon fortsatte med sitt eget tappade jag fokus och gjorde tusen fel. Tusen fel som inte ledde till någonting alls.

Hade planer på att göra minst fyra armband.

Tre till mig själv och ett till Fredrik.

Resultatet efter hjälp av Sara:





Nästa gång måste jag ha lite mer tid.

Och vin.

No comments: