March 22, 2013

Vad glad jag är att jag är här!

Det finns en skola söder om stan som jag besökt många gånger sedan jag började på Stella.

45 minuter innan jag ska hålla presentation för alla tvåorna hoppar jag på bussen i god tro om att jag kommer fram i tid.

Men så blev det inte.

Jag fattar inte SL appen!

Kan någon av er säga mig när och var jag ska hoppa av?
Jag trodde det var vid det som står längst ned. Sickla Station.



Jag åker alltså förbi Sickla Bro och väntar på nästa stopp.

Nacka Station (inte framme)
Alphyddan (inte framme)
Finntorp (inte framme)

Jag ser hus bli mindre och mindre. Jag ser affärerna försvinner och jag har hamnat i...

JÄRLA STATION?



Vad är det här? Jag har hamnat SÅ fel.

Jag flyger av bussen och måste ta en buss tillbaka. Jag står står vid en vilt trafikerad väg med stängsel som inte jag inte kan ta mig över.

Minuterna tickar. 18 minuter till presentation.

Tänker på all teknik som måste kopplas in. Bilden. Ljudet. Mitt huvud som måste kopplas in på PRESENTATION.

Hittar en trappa. En bro. En trappa till. En trottoar. En busshållsplats.

4 minuter tills bussen tillbaka kommer. Det KAN gå.
_________________________________
Presentationen började med att jag säger:

Vad glad jag är att jag är här! 

Och jag menade det, eftersom risken fanns att jag inte skulle dyka upp alls.

No comments: