March 10, 2013

Söndagspromenad

Runt kvarteret.

Idag sken solen. Fredrik och jag peppade länge nog inför en härlig söndagspromenad. Vi skulle åka båt över kanalen till Hammarby Sjöstad, gå en runda i  naturreservatet och sedan ta en mysig fika någonstans.

Vi klädde på oss och gick ut.

Det tog ungefär 40 sekunder innan kylan blev mycket påfallande.

Vi båda kämpade på utan att säga något i åtminstone 15 sekunder till innan jag sa: Oj, fryser du också i ansiktet?

Fredrik: Ja, jag vet inte om jag pallar den där rundan vi pratade om.
Jag: Åh, vad skönt. Det gör inte jag heller. Ska vi gå till Coop istället?

Vår söndagspromenad blev alltså ungefär 500 meter lång. Jag hade inte stått ut en centimeter till. Fruktansvärt kallt om ansiktet!

Men, nu har vi mat för några dagar framöver. Tandkräm och papper också.

No comments: