June 19, 2013

Fula Bettan

Såhär i midsommartider tänkte jag passa på att bjuda på texten till Fula Bettan.

Här kommer fula Bettan
Tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa
Här kommer fula Bettan
Här kommer faktiskt jag

Öronen sätts fast

Hör nu på go vänner
Och alla kottar som jag känner
Nu ska vi leva loppan
Tjolahej tjolahopsansa

Här kommer fula Bettan
Tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa
Här kommer fula Bettan
Här kommer faktiskt jag

Tänderna sätts in

Det är inte illa
Jag har tänder som en gorilla
Det och stora öron
det är faktiskt bra att ha

Här kommer fula Bettan
Tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa
Här kommer fula Bettan
Här kommer faktiskt jag

Glasögonen kläms fast

Ser du lite suddigt
Kanske känns det lite luddigt
Börjar du se dubbelt
så är dessa bra att ha

Här kommer fula Bettan
Tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa
Här kommer fula Bettan
Här kommer faktiskt jag

Hatten på

Fula Bettan ska ej sörja
För nu ska festen faktiskt börja
Ett jäkla gott humör
det är också bra att ha

HÄR KOMMER FULA BETTAN
TJOLAHOPP TJOLAHEJ TJOLAHOPPSANSA
HÄR KOMMER FULA BETTAN

HÄR KOMMER FAKTISKT JAG!!

Och såhär snygg är man alltså i slutet av numret:

No comments: