June 16, 2013

Nacka Forum <3

Då Stockholms innerstad är smått överbefolkad lurade jag med mig Fredrik till Nacka Forum i går.

Stort köpcenter utanför stan med knappt något folk.

Fredrik var mycket misstänksam och planerade en runda till city på söndagen, bara för att han inte trodde han skulle hitta något där ute.

Oj, så fel man kan ha!

2 par byxor
2 shorts
2 övertröjor
1 kavaj
5 par strumpor
2 t-shirts
1 parfym
1 handkräm

Det var verkligen hans dag på Nacka Forum!

Min klänning, ett par skor, en kjol, plåster och fotvård kändes riktigt fattigt i jämförelse.

Fast fem nya kuddar med fodral till soffan gjorde att jag också fick händerna fulla med påsar.

När affärerna skulle stänga ville vi ta bussen hem. Fredrik hade en biljett kvar men det hade inte jag. Dessutom fanns det ingen liten kiosk som säljer SL-biljetter i närheten.

Försökte köpa sms-biljett:


Det gick inte. Fel på tjänsten.

Så där började en ganska lång promenad hem. I alla fall med tanke på att vi hade gått en hel del i köpcentret plus att vi hade lite att bära på:


Somnade som två små barn strax efter middagen.

No comments: