June 03, 2013

No cash!

Då är mina extremt fattiga dagar över! Ja, för den här gången i alla fall.

I förra veckan gick chipet på mitt betalkort sönder. Lägligt när man plockat på sig varor och ska betala.

Då jag redan va på stan gick jag till banken för att beställa ett nytt och för att ta ut lite kontanter att ha så länge.

Beställningen gick fint men pengar fick jag inte i handen.

För att:

BANKEN HADE SLUTAT MED KONTANTER!!

Komiskt tycker jag.

Lika roligt som att det nu för tiden inte går att köpa frimärken på Posten.

7-Eleven har frimärken. Kanske kan de fixa kontanterna också så småningom?

Inte i dagens läge i alla fall. Så Fredrik har fått göda mig.

Men nu har det nya kortet dykt upp och det gamla är klippt i bitar:


Det måste väl ändå räcka? Eller ska de delas upp i olika soppåsar?

Eller är kanske personen som lyckas lägga detta pussel värd några kronor.

No comments: