June 03, 2013

Jag vill ha en tid?

Har bokat in en sista runda med kiropraktorn. Ja, den sista innan semestern i alla fall.

Då upptäckte jag en riktigt störig sak med vårdguiden.se

Jag har inga problem med att välja vart jag ska, vem jag ska träffa och vilken tid jag vill vara där.
Men däremot har jag väldigt svårt för att skriva något i meddelandefältet längst ned. Och det värsta är att man måste skriva något. Jag har försökt med några mellanslag, men systemet godkänner inte det.

Vad jag än skriver känns det bara konstigt eller fel.

Jag testade lite olika varianter:

1. Hej. (Alldeles för kort)

2. Tänkte det skulle passa bra med en sista omgång innan sommaren. (Omgång? Det låter konstigt.)

3. Hej! Jag har lyft mina hantlar en gång sedan mitt senaste besök, framgång! (Även fast det är ett steg i rätt riktning så vet jag inte om han är intresserad av infon. Plus att det känns lite tramsigt.)

4. Höger skuldra. (Det vet han redan.)

Det blev ett femte alternativ. Tog mig säkert tio minuter.

5. Hej. Tänkte passa på att boka en tid innan semestern. Vi ses!


No comments: