June 18, 2013

Vilken syster man kan ha!

Ringer upp henne för att prata lite och be om ett recept.
Efter en stund kommer vi in på mina öron, som fortfarande har lock för sig och piper. Hon har då fått en ny allergimedicin som hon tror kan hjälpa. Då den är på recept kan jag inte bara gå och köpa egen så hon slänger ner fyra dagars tabletter på lådan så jag kan testa. (Jaja, jag vet att man inte ska äta andras receptbelagda mediciner men det är lugnt!) Håller alla mina tummar och tår för att det ska hjälpa!

När jag frågar efter receptet säger hon:
Jaa, den kakan hade jag också tänkt göra! Har du en nötkvarn?

Nej, nötkvarn har jag ingen. Vad gör hon då? Jodå, hon maler 100 gram mandel och lägger det också på lådan!

Som att detta inte vore nog skickar hon i går ett mms med mitt favoritmjöl som hon har köpt åt mig. Mitt älskade mjöl som  INTE GÅR ATT FÅ TAG PÅ HÄR! Då det paketet väger några kilo läggs det inte på lådan utan ska plockas upp i Ronneby i sommar.

SÅ HIMLA FINT! <3 p="">
Mamma och pappa är absolut inte sämre. Åker upp till landet och laddar frysen med köttbullar och gör gräsmattan nyklippt. Allt för att vi ska få en trevlig midsommar där.

All kärlek till er!

No comments: