June 09, 2013

Skavsår som aldrig förr

Nu hade jag tänkt lägga upp en bild på mina fötter, men Fredrik avrådde mig. Tydligen för äckliga för att visas.

De ser ut som de gör efter en helg i promenad och köernas tecken.

I fredags gick jag en underbar men lång promenad med min nya kompis Caroline. Runt hela Djurgården och lunch på Rosendahls trädgårdar. Skavsåren var ett faktum.

I lördags var det prinsessbröllop och jag, Karro och Sara skulle mötas upp för att se kortegen. Den såg vi, men på tre helt olika ställen och inte tillsammans. När jag hade kommit ut på Riddarholmen stängde de av ön. Jag var fast där och tjejerna var på två andra ställen.

Bröllopsgästerna åkte kungligt i blå buss.





Jag såg bland andra Carl Philip, Victoria, Marie Fredriksson, Chris mamma skumpa fram med buss.

Kungen och drottningen åkte däremot bil.


Och brudparet i häst och vagn såklart. Tyvärr tittade de åt andra hållet, så någon bra bild blev det inte.


Som om denna väntan inte var nog fortsatte köandet och trängseln även i dag.

På bloppis.

Bloggares loppis, bloppis.

Hade vi vetat att kön skulle ta över två timmar och att det bara va skit där inne hade vi såklart aldrig åkt dit. Men så va de.

Trevligt häng med Marielle och Karro va fint i alla fall.

Jag kände mig dessutom riktigt lyxig när jag vilade skavsåren genom att ta en sån där kunglig blå buss hem efteråt.



No comments: