April 11, 2014

Blödig.

Bläddrade runt på Facebook och så visade det sig att det var syskonens dag idag. Visste inte att det fanns en sådan men om både kanelbullar och menlösa barn har en så ska väl syskon? Innan jag började skriva denna post googlade jag upp dagen för att vara säker.


Nähe, den verkar inte finnas. Men mina syskon lever i allra högsta grad. Tack för det.
Så jag tänkte att jag skulle lyfta fram dem lite extra.

Min syster med det vackra namnet Emilia, är en kärleksfull och omtänksam fixare med energi som sällan tar slut. Jag vet inte om det finns något som hon inte fixar. Glad, klok och inte minst en supermamma. Det är hon som ser till att alla blir glada på sin födelsedag och visar omtanke till alla i hennes närhet. En riktigt bra vän.

På intervjun till Hyper Island frågade psykologen vem min idol var. Huvudet stod still och jag svarade rakt från hjärtat: Petter, min bror. Hade inte tänkt på det tidigare men jag vet att jag alltid har sett upp till honom. Han är smart, noggrann och går sin egen väg. Han har en fantastisk humor och vi skrattar åt saker som bara vi förstår. Vi har en speciell relation där pendlar mellan bästa vänner och fiender men när vi sågs igår kunde jag inte sluta krama honom. Min bästa bror.



Jag ser upp till er båda, Emilia jag försöker vara en lika god vän som du. Petter, jag försöker vara smart och klurig som du. Jag älskar er från botten av mitt hjärta.

1 comment:

Emilia said...

Men ååååh nu lipar jag❤️ Sötnöt... Älskade syskon! Puss på er